Viser innlegg med etiketten studio. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten studio. Vis alle innlegg

søndag 6. desember 2009

4. desember - studiobilder

Så har jeg fått vært i studioet igjen! Men denne gangen ble det ikke meg som stod bak kameraet. Jeg vet egentlig ikke hva jeg gjorde. Skar grimaser. Delte ut boller og non-stop. Poserte unger. Trøstet. Kastet ballonger. Det var Marita og Anne Mari som skulle prøve seg for første gang som 'halv-profesjonelle' fotografer. Og de klarte det utmerket godt uten meg.

Men jeg snek meg til en liten seanse med Oda på tampen. Mens Marita og Anne Mari ryddet opp og kledde på de 5 andre ungene. Ja, for i løpet av 1 time ble det fotografert 6 unger og 2 voksne. 6 unger i alderen 3 mnd, 2 år, 4 år, 5 år, 7 år og 12 år. Sånn cirka. Ole Henrik bevarte roen. Det samme gjorde mammaene. Og det ble mange flotte bilder!


lørdag 31. oktober 2009

30. oktober - brudefotografering - igjen!

Stakkars Marita - dette er 3. gangen hun tar på seg brudekjolen. Den første gangen var det vel ok - da skulle hun faktisk bli gift med sin kjære Heine. Men de to andre gangene var det faktisk for at jeg skulle få ta bilder. Siden bryllupsdagen var rimelig hektisk - og vi ikke fikk perfekt vær - ble det slikt. Én gang har bare hun og jeg vært avgårde, i dag var Heine med. Og Heidi. Hun som har skyld i at livet mitt plutselig ikke har et ledig minutt lenger! Scrapping og fotografering var det nemlig hun som introduserte meg for... Heidi - jeg er glad i deg likevel!!!

Uansett, vi lånte OK Foto sitt studio på Danmarksplass i Bergen. En helt perfekt måte å få tatt studiobilder på. Ole Henrik er der og er lys-tjener. Han springer frem og tilbake med blitzer og bokser og lysmåling, samtidig som han gjør sitt ytterste for at vi fotografene faktisk skal skjønne hva vi driver på med...

Marita og Heine var perfekte modeller - og vi hadde en fantastisk halvannen time:

Og Marita? Hun burde bare lagt inn søknaden som profesjonell modell!!!


Vi hadde også med oss en fantastisk liten gutt på 7 måneder - en mer fotogen baby-modell skal en lete lenge etter!!!

 
Dette, jenter, kan jeg gjente. Anytime!!!

Og bare for å være helt rettferdig - om det er jeg eller Heidi som har tatt hvilke bilder har jeg mistet oversikten over. Vi blandet fotoapparat, objektiv og blitztriggere om hverandre. Var den ene fotograf var den andre 'danderer' - tror faktisk det er et profesjonelt yrke, det også!