Viser innlegg med etiketten bryllup. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten bryllup. Vis alle innlegg

tirsdag 20. juli 2010

Kreative vinklinger...

er noe av det jeg synes er artigst når jeg fotograferer. Kameraet holdes på skrått, til høyre, venstre, opp/ned - og veldig ofte går jeg nært innpå. Og enda oftere blir det mislykket... Heldigvis har man en viss mulighet til å beskjære bildet i etterkant, men da går selvfølgelig mange pixler tapt. Så det å lære seg å se utsnitt gjennom søkeren er noe av det jeg jobber mest med.

Speilbildet av Anita og Kjartan i bilspeilet tror jeg var min venninne Heidis idé - og jeg måtte forsøke bildet i farger også. Heidis nydelige kjole med medhørende smykker skal jeg ikke lage til svart og hvitt!




Og nye bryllupsbilder...

Jeg var så heldig at jeg fikk lov til å fotografere Anita og Kjartan i kirken. Og med slike to småtroll på slep må jo bare bryllupet bli vellykket!

Gratulerer, Anita og Kjartan!










søndag 18. juli 2010

Gamle bryllupsbilder

Det hender seg at jeg får ånden over meg og gyver løs på dårlig samvittighet. I kveld var en av de dagene. Jeg burde egentlig sove.  Sannsynligvis. Men dette gir meg så mye energi. Redigering av gamle bilder. Mimring om det som har vært. Selv om ikke det er lengre tilbake enn i september 2009.

Og det som slår meg; jeg har lært utrolig mye om fotografering siden da! ...tror og håper jeg, iallefall!







lørdag 31. oktober 2009

30. oktober - brudefotografering - igjen!

Stakkars Marita - dette er 3. gangen hun tar på seg brudekjolen. Den første gangen var det vel ok - da skulle hun faktisk bli gift med sin kjære Heine. Men de to andre gangene var det faktisk for at jeg skulle få ta bilder. Siden bryllupsdagen var rimelig hektisk - og vi ikke fikk perfekt vær - ble det slikt. Én gang har bare hun og jeg vært avgårde, i dag var Heine med. Og Heidi. Hun som har skyld i at livet mitt plutselig ikke har et ledig minutt lenger! Scrapping og fotografering var det nemlig hun som introduserte meg for... Heidi - jeg er glad i deg likevel!!!

Uansett, vi lånte OK Foto sitt studio på Danmarksplass i Bergen. En helt perfekt måte å få tatt studiobilder på. Ole Henrik er der og er lys-tjener. Han springer frem og tilbake med blitzer og bokser og lysmåling, samtidig som han gjør sitt ytterste for at vi fotografene faktisk skal skjønne hva vi driver på med...

Marita og Heine var perfekte modeller - og vi hadde en fantastisk halvannen time:

Og Marita? Hun burde bare lagt inn søknaden som profesjonell modell!!!


Vi hadde også med oss en fantastisk liten gutt på 7 måneder - en mer fotogen baby-modell skal en lete lenge etter!!!

 
Dette, jenter, kan jeg gjente. Anytime!!!

Og bare for å være helt rettferdig - om det er jeg eller Heidi som har tatt hvilke bilder har jeg mistet oversikten over. Vi blandet fotoapparat, objektiv og blitztriggere om hverandre. Var den ene fotograf var den andre 'danderer' - tror faktisk det er et profesjonelt yrke, det også!

søndag 20. september 2009

Monochrome Weekly - Happiness

I've already shown this as a part of my 365-project, but I use it once more in the Monochrome Weekly. It's a picture I took of my very, very good friend Marita last weekend when she gave her yes to her big love.

Photobucket

For more pictures in B/W visit the Monochrome Weekly hosted by Aileni.

fredag 18. september 2009

12. september - I do!

Vi hadde snakket om at tårene kom til å strømme. At sminken kom til å renne. For hvem holder seg tørr når bruden er pyntet og løperen ligger klar opp kirkegulvet?

Det tok noen timer. Noen fletter ble fjernet. Andre ble lagt til. Sminke lagt både over og under øynene. Champagne med jordbær drukket. Ikke for mye, bare akkurat passe. Og masse bilder tatt. Forloverne Anita og Marianne. Frisørvenn Linda og sminkevenn Vicky. Og jeg som fotograf. Husholderske. Kokk. Og tilrettelegger. Og vi hadde det kjempeflott!

Men jeg må innrømme det; når Kate på Fiolin, Olav på piano, Marianne på cembalo, Trond-Ove på bass, syth og gitar, Jan Atle på perc og Jan-Ove på gitar satte i gang - da var ikke tårene langt unna. Og inngangsmusikken var Marche pour la cérémonie des Trucs - Jean Baptiste Lully. Spesialarrangert av brudgommen.

Og når Marianne og Mariell sang Santiago - Loreena McKennitt som utgangsmusikk... Folk ville rett og slett ikke gå ut av kirken. Det er utrolig hvor fantastisk en vielse kan bli. Spesielt med en personlig touch. Jeg gråt ikke. Men tårene var ikke langt unna. Ikke langt i det hele tatt.

Og spesielt ikke da bruden kom inn i kirken...

Photobucket