Da ble det makroer igjen! Må innrømme at jeg for tiden har en forkjærlighet for makroer - en helt ny verden åpner seg når jeg kikker inn i 100 mm f/2,8 macro-objektivet mitt. Desidert favoritt-objektivet - selv om jeg er strålende fornøyd med de to andre også! Men som en allrounder - iallefall til det bruket jeg har nå - fungerer 100 mm'eren ypperlig! En gang skal jeg bytte ut denne med IS/L-utgaven, men enn så lenge er jeg mer enn fornøyd med den jeg har.
Og sammen med det nye kameraet så kan jeg ikke si annet enn at det ikke står på utstyret når bildene ikke nødvendigvis blir slik jeg vil ha dem. 7D'en er fantastisk! Er bare novise enda når det gjelder funksjonalitetene, men sakte og sikkert kryper jeg meg gjennom bruksanvisningen (ja, Anne - du har helt rett, jeg NYTER bruksanvisninger :-). Én artig liten detalj jeg har lyst å nevne i forbindelse makro-fotografering; 7D'en har live view. Og med live view følger muligheten til å forstørre opp motivet 10X! Med andre ord - jeg er ikke lengre avhengig av å ha syn som jeg hadde før jeg startet studiene!!! Så by-by linser og briller - vurderer å reinvestere de pengene i noe fotoutstyr istedet :-).
Fortsatt kaldt, fortsatt liggende på magen - og sannsynligvis er jeg samtaletema rundt et par middagsbord i dag. Tror ikke gårdbrukerne i Fjorden er vant til å se jentene liggende på magen i snøen med rumpen høyt i været...
For flere bilder om frost, gå til mandagstema.









