Viser innlegg med etiketten Hverdagsliv 2007. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Hverdagsliv 2007. Vis alle innlegg

fredag 30. april 2010

Entreprenøren AS

Ja da, jeg vet at det er plenty med motiver offshore. Og i morgen skal jeg forsøke å ta med meg kameraet ut for å ta noen bilder. Hadde alvorlig planlagt det i dag, men når tåken ligger nesten til havoverflaten og alle helikopterflighter er kansellert så er det begrenset hvor interessant bildene kan bli. Eller... kanskje tåkedotter innimellom offshorekraner og røykgasskanaler hadde vært et sjeldent motiv?!? Søren, nå gikk jeg sannsynligvis glipp av noe stort!!

Uansett, jeg har tuslet på med album for 2007. Gir ikke opp, selv om jeg må innrømme at jeg gråter når jeg ser kvaliteten på mange av bildene jeg tok den gangen. Litt har jeg tydeligvis lært på 2,5 år! Og det inspirerer - håpet er jo at jeg sier det samme om dagens fotografering om 2,5 år... Da har jeg iallefall utviklet meg!!

Forøvrig anbefales bruken av templates til slike hurtig-collager. Kjapt, trygt og billig! Jeg har til og med fått min venninne Heidi på banen igjen når det gjelder album bare ved hjelp av noen enkle templates. Livet trenger ikke alltid være komplisert og vanskelig... :-)



onsdag 28. april 2010

Fjær på hue og pil og bue...

Vi hadde hørt at det var indianere i Legoland. INDIANERE!! Med fjær på hue og pil og bue. Og jammen var det ikke sant! En ekte indianerhøvding tok i mot oss i gullvaskeleiren og puttet stammens indianerfjær på Tords hode. Turi hadde fått hårflette like før, så hun foretrakk en god klem i stedet!



Legoland 2007

Jeg har med meg kamera på jobb, men det er liksom litt lite spennende motiver å finne for tiden...

Så da får jeg trøste meg med minner fra turen til Legoland for en halv evighet siden i stedet...


tirsdag 27. april 2010

Sjefete storesøstre...

eller småtergete lillebrødre?

Jeg vet ikke alltid hvem jeg skal synes mest synd på; 
Turi som tidvis blir plaget av en småtergete og av og til litt lite hensynsfull lillebror, 
eller Tord som blir relativt godt passet på av en omsorgsfull, men sjefete storesøster. 
Det som er sikkert er iallefall 
at selv om begge to har sine sider, 
så er de totalt avhengige og glade i hverandre!

mandag 15. mars 2010

Peek a boo...

Burde selvfølgelig ha kalt denne for 'titt tei' eller noe slikt, men etter at Tanja og Charlotte startet sitt fantastiske lille foretak har dette navnet bare surret rundt i hodet mitt. Så da disse bildene lå for tur til å bli satt i album kunne jeg selvfølgelig ikke kalle siden noe annet enn



lørdag 13. mars 2010

I dyrehagen...

For lenge, lenge siden. Men album lager ikke seg selv og bildebunken (eller egentlig opptatte MB på EHD'en...) blir stadig større. Så jeg forsøker stadig...


lørdag 20. februar 2010

Et dypdykk

i arkivet! I mangel av nye bilder. Hadde store planer om å ta med prinsessa til Klosteret for fotoshoot i dag, men verken hun eller jeg er i særlig slag. Det spørs om ikke Noro’en har innhentet oss! Og jeg som hadde planlagt sushi som kveldskos!!

Vel, i mangel av nye bilder har jeg tatt et dypdykk i arkivet for ‘de mange dårlige samvittigheter’. Og fant et utall av prinsessebilder! Selvfølgelig. Den rosa perioden er på vei bort nå i dag, nå er rosa erstattet med lilla. Men lilla er tydeligvis noe som har holdt seg… Har lest en gang at den rosa perioden vil komme hos barn uansett. Og da må jeg ærlig innrømme at det er bedre med rosa i 5-6 års alderen enn når hun er 17-18 år!

Nei, jeg forsøker sushi likevel, jeg. Det kan hende at jeg faktisk klarer å få ned noen. For egentlig er det jo så sabla godt!!

2007-1103-vare-barn

onsdag 17. februar 2010

Apropos dårlig hørsel + reflux

Da måtte jeg selvfølgelig kikke på bilder fra den første drensoperasjonen – og endte dermed opp med en ny side i albumet fra 2007. Det går fremover! Med albumet, mener jeg…

2007-09-24-drensoperasjone

Etter flere ørebetennelser og ‘hæ’er fikk vi time for drensinnlegging.
Mamma hadde forberedt seg godt, trodde hun. Men da du sovnet i armene hennes,
hele kroppen ble slapp, og plutselig en eksplosjon av
aktivitet i opersjonssalen - da var ikke mamma høy i hatten lenger!

Men alt gikk bra - du våknet etter kort tid, litt fortumlet.
Men diplom var et stort plaster på såret.
Pluss bedre hørsel, selvfølgelig.

ps – den forbedrede hørselen varte akkurat så lenge som drenene var på plass… :-)

 

Og når vi nå først er i gang med sykehistorien til Tord tar jeg like godt med denne siden som er fra måneden etter i 2007.

Er du plaget med refluks?
Eller er det bare at du hoster med hele magen?
Som et resultat av kikhosten?
Og hvorfor er du så slimete hele tiden?
Henger dette sammen, eller er det enkeltstående problemer?

Uansett, vi fikk ikke noe svar - du endte opp med å rive ut slangen i løpet av natten...

fredag 12. februar 2010

Homemade Sunshine

Fra en liten fotosession i 2007. Min egen solstråle. Hjemmelaget sådann. Verken mer eller mindre!

2007-09-homemade-sunshine

 

Og jeg er sikkert utrolig treg, men nå har jeg funnet ut en mye, mye bedre måte å lage bloggeinnlegg på; Windows Live Writer!!! Og siden jeg har flere hundre forskjellige skrifttyper….. jeg sier ikke mer :-)

lørdag 6. februar 2010

For første gang

alene i bursdag. 
Forsinket selskap hos Birk’en. 
Stor pakke. 
Kort med Tussi-motiv. 
Og rød veske lånt av Turi. 
Vesle-gutten begynner å bli stor!


Og da var jeg ferdig

Iallefall med fotoshooten fra barnehagen i august 2007. Skal jeg lage så mange sider til albumet mitt fra hver fotoshoot kommer jeg til å fylle hele bokhyllen med album etter hvert...

Her er det bestevenninnen til Turi, Monica, som forsøker å lysne opp en dag som for Turi hadde blitt rimelig grå. Jeg tror iallefall at det var meningen - selv om Monica har gjemt seg bak ryggen hennes...


torsdag 4. februar 2010

En dag i barnehagen

En dag i barnehagen i 2007. En helt normal dag. Men så kommer mamma på besøk. Med kamera og linse. Og masse idéer om motiver. Barn i favoritt-slengdissen. På sklien. I sandkassen. Små barn og store barn. Egne barn og andres barn. Turi er kjempeglad som får påskudd om å vise mamma hvor tøff hun er i slengdissen. Rundt og rundt til mamma ikke klarer å kikke gjennom søkeren lenger. Rart at ikke fallene er flere og skrubbsårene større. For dette gikk fort!

Sklien er også en favoritt, men da av Tord. Han synes nemlig det er vel så artig å skli i ryggen på den som er foran, og gjerne sende ned en neve sand. Spesielt dersom det ikke går fort nok!


onsdag 3. februar 2010

Gamle bilder, men fortsatt forelsket

Det må jeg ærlig innrømme - jeg er fortsatt forelsket. Forelsket i barna mine slik de var i 2007. På samme måte som jeg er det i dag. Det gir meg så mye å se på bilder fra årene som har gått, og det gir meg enda mer inspirasjon til å lage album. Album kan tas frem. Blas i. Minnes over. Jeg tar ofte frem album når jeg har besøk. Ikke for å tvinge besøkende til å gå igjennom familiens aktiviteter fra A til Å - men for å vise en spesiell hendelse. En spesiell dag. Hva ungene sa den dagen. Hvem som var med på den turen. Teksten er derfor også viktig for meg - jeg forsøker alltid å ha noe tekst med. Noe som forteller hva jeg tenker, føler. Hva var spesielt med akkurat dette - hvorfor jeg vil ha disse bildene med i album.

Her er fra en liten fotoshoot i barnehagen i 2007. En av flere sider - derfor er teksten fraværende. Den er på en annen side. Jeg tok nemlig mange bilder. Alt for mange. Og stort sett betyr hvert bilde noe for meg. Så utvelgelsesprosessen er vanskelig. Men det er bedre faktisk å få 10 av 100 bilder inn i albumet fremfor 0 av 100 bilder... Ikke sant?


fredag 29. januar 2010

Elefant-gutten

Jeg ble inspirert av å kikke i gamle bilder og fikk et spark for å gjøre ferdig en side til i albumet for 2007. Det ble en meget enkel scrappe-side, lot meg inspirere av en grei dag på jobb som ble avsluttet med "styrketrening" (Cathrines bortforklaring på en mage/rumpe/lår-time - men hun ville ikke skremme gutta...)



onsdag 18. november 2009

Det snør!

Ikke her ute. Og ikke hjemme. Iallefall ikke enda. Men i 2007 hadde vi hatt vinterens første snø på denne tiden. Stor glede!!

Men en enda større glede venter meg i morgen. Eller - tre større gleder. En tynn, men vilter 5-åring. En stolt 7-åring som har mistet sin 6. tann. Og en sliten, men lykkelig pappa. Kan man forlange noe bedre her i livet?!?


tirsdag 17. november 2009

Julesnop

Nå nærmer det seg hjemreise!! Har fullstendig abstinens da jeg ikke har fått tatt bilder på snart 14 dager. Neste gang jeg skal ut tar jeg med kameraet! ...men da er det jul også, så begrunnelsen er vel god nok...?

I mangel av nye bilder jobber jeg videre med 2007. Det er ikke så altfor mange igjen, så jeg ser lys i tunnellen. 2008 derimot! Men, livet er langt og masse, masse timer er til rådighet fremover. Tror jeg...

Her er fra en tidlig morgen i desember 2007 - ungene hadde nettopp åpnet julekalenderen. Om jeg hadde snop i kalenderen kun på lørdagene? Gjett to ganger! Det er ikke noe rart at ungene er glad i meg :-)


lørdag 14. november 2009

Det skjeve tårnet på kjøkkenet

Et av de beste minnene fra denne tiden - Tord på hodet inn i kjøkkenskapene. Hva kan dras ut? Hva kan bites i stykker? Hva kan rotes mest mulig med? Den gangen han ble klar over hermetikk-skapet var lykken gjort. Boksene kunne jo brukes til noe!


onsdag 11. november 2009

Støvel-dansen

Denne dagen husker jeg som om det var i går. Nytt kamera. Speilrefleks. O du hendelse! Nå skulle det tas bilde! Og Tord med nye støvler. Noe som var enda større, kanskje. En lat morgen. Fortsatt i pysj. Og han i fullt firsprang ut for å prøve støvlene. Jeg etter - ikke så mye for å hindre han i å stikke av. Han sprang jo ikke så fort. Hadde relativt nettopp begynt å springe. Selv om han var 3 år. Men motivene! Sægge-bleie. Støvler. Brun. Og skitten!


tirsdag 22. september 2009

Biola

Photobucket

No more - no less!

tirsdag 1. september 2009

Da Malin kom til oss

Helt utrolig at det er over 2 år siden! Men hun kom, så og tok oss med storm. Og vi som egentlig ikke liker katter...

Photobucket

Credits: Vinnie Pearce 'Romance Me' @ Catscrap