søndag 3. mai 2009

3. mai - altmuligmannen min!

Jeg er gift med Lars-Erik. Han er egentlig utdannet ingeniør, tror jeg. Men han kan brukes til alt. Og kan stort sett alt, nesten. Det han ikke kan, det bestemmer han seg for å lære. Iallfall når vi snakker håndverk. Snekring. Muring. Sveising. Sykkel-reparerering (han jobbet faktisk hos en sykkelreparatør da han var 10 år). Veldig greit for meg å ha en sånn handyman - egentlig er jeg ikke særlig praktisk av meg. Men jeg kan lære, jeg også. De siste 10 årene, etter at jeg ble kjent med Leo, har jeg vært borti mye rart jeg også.

Denne helgen var det montering av metall-beslag utvendig på vinduene. Om vi hadde gjort dette før? Nei. Hadde han sett på noen som gjorde det? Nei. Riktignok har snekkerene våre tatt monteringen på selve huset, slik at han hadde noe å se ETTER. Men som den pirken han er har han lenge irritert seg over enkelte lettvindte løsninger som er utført. Så garasjen og verkstedet skulle han ta selv. Men som sagt, han kunne altså ingen ting av dette fra før. Det har tatt hele helgen, men et dobbeltvindu er på plass. Så får vi se når vi blir ferdig med resten. Det ble iallefall flott! Og jeg må bare innrømme - finishen er nok bedre her enn på huset, men ikke si noe til han...

Ingen kommentarer: