tirsdag 5. mai 2009

04. mai - Altmuligmannen kan også gjøre feil

Så er det bevist. Altmuligmannen min har også menneskelige egenskaper - han kan også gjøre feil. Han kan faktisk ikke alt likevel! Gjett om jeg følte meg beroliget da jeg fant ut det, da :-). Men må være med på å påta meg skylden her - jeg burde ha sett det samme, jeg også. Var jo faktisk innom tanken underveis, men valgte å stole på at Leo hadde rett, igjen.

Hva skjedde? Vel, jeg fikk inspirasjonen over meg utpå ettermiddagen og satte igang med å blande en bøtte fliselim. Fikk plutselig så lyst til å ta en dusj - i en dusj! Og altså ikke i et badekar. For etter 1 år med dusjing i badekar ser jeg virkelig frem til å dusje på normalt vis.

Så jeg var i gang da Leo kom hjem. Og han hev seg selvfølgelig rundt og ble med. Så etter flere timer var vi kommet så langt at hadde vi vært lur så hadde vi avsluttet for kvelden. MEN... Jeg var så innmari spent på hvordan rullesteinene som vi skal ha på gulvet ville ta seg ut. Min bedre halvdel ble derfor overtalt til å blande en ny bøtte med lim. Og nå har jeg funnet ut at lim er ikke bare lim. Noe lim er hvit. Andre lim er svart. Og denne gangen blandet han et svart lim som stod her. Og vi fliset rulletstein for aller første gang. Og trenger jeg å si at de hvite steinene regelrett druknet i svart lim? Hadde limet vært hvitt så ville man ikke sett forskjellen på lim og fugemassen, som også er hvit. Men midt under vaskingen og mine forsøk på å få noe av det overflødige limet mellom steinene bort kjente jeg bare at 'dette går ikke'. Det ville aldri tilfredstilt vårt (hans!) pirkete etterpåklokskapens blikk. Så da var det jeg konkluderte kjapt med at 'dette skal av, og vi spyler flisene. Deretter kjøper jeg nytt hvitt lim i morgen, så starter vi på nytt...'. Hadde ventet meg protester - mannen var jo hvit av trøtthet og irritasjon. Men han kjenner vel seg selv såpass at han vet 2 timers frustrasjon er å foretrekke fremfor et helt livs ergrelse.

Så kl. elleve i går kveld stod min kjære og høytrykkspylte hvite rullesteiner - og som han sa; 'dersom noen spør hva jeg gjør på, så forteller jeg dem at jeg ikke var fornøyd med renholdet på flisebutikken'!

Og jeg skal kjøpe nytt lim. Hvitt lim.

Ingen kommentarer: