lørdag 2. mai 2009

1. mai - Ingen er perfekt!


og aldeles ikke meg! Det har jeg iallefall tydeligvis fått bekreftet i natt. Dette er tatt da klokken var litt før kl. 2400 - 1. mai. Og her har jeg hatt gjester på besøk... Flaut, flaut, flaut!!! Men jeg tok et par beslutninger da vi skulle bygge - 1. jeg ville ikke ha helt adskilt kjøkken og stue, og 2. jeg ville ha et kjøkken som var all-rom. Dvs en plass der vi sitter åkke som. Og det gjør vi. Helt flott. Og veldig sosialt. MEN! Når det ser sånn ut et par meter fra der vi sitter da skjems jeg. Spesielt fordi oppvaskmaskinen faktisk var tom og kunne iallefall tatt unna halvparten...

Historien bak dette gir kanskje litt unnskyldning - vi hadde bedt på oss besøk. Så kom far og Marit mer eller mindre overraskende på bursdagsbesøk (jeg visste om det, men hadde glemt hele besøket). Dermed fikk jeg ikke forberedt middagen til gjestene slik jeg hadde planlagt. Så da Terese kom var far og co på vei ut døren, ungene (INKL. Turis to overnattingsgjester) hadde enda ikke spist. Så Terese ble satt til å lage pizza - flott gjest å få! (er dog ikke sikker på om hun syntes det var like flott å komme på besøk :-). Så midt i pizza-deigen kom Marita og co - og med to spreke barn. Så parallelt med en 1 åring, to 5-åringer og 3 7-åringer laget vi pizza, hørte på heavy-musikk (Takk, Heine og Leo), skrelte tiger-reker, laget marinade, forberedte Tom Yam (thai-suppe) HELT FRA BÅNN AV! Og drakk vin...

Det beste av alt? Jeg bevarte fatningen, leste eventyr om Nattergalen, kokte IKKE rekene i suppen - og vasket altså heller ikke opp.

Men en flott kveld hadde vi!

Ingen kommentarer: