fredag 15. mai 2009

15. mai - furua til naboen

Innimellom gir dette 365-dagers-prosjektet meg litt utfordringer. Sånn som i dag, for eksempel. I dag har jeg rett og slett ikke vært motivert til å bruke kameraet. Selv om her har vært mye unger. Og mye som har skjedd. Likevel - jeg fant liksom ikke motivasjon til å ta bilde av ett eller annet 'hverdagslig'.

Dvs - å ta bilde av et eller annen som er 'hverdagslig' er vel ikke det verste. Det skal jeg alltids klare. Men i tillegg å skrive noe om det! Snakk om å påta seg arbeid. Og dårlig samvittighet. For jeg får jo det. Dårlig samvittighet. Bare fordi jeg eventuelt ikke skriver noe hver dag. Snakk om å gjøre livet vanskeligere enn nødvendig. Er det noe rart at det blir krig i verden?

Uansett, etter da en heller bildeløs dag tok jeg med meg kameraet om kvelden og fant denne her i nabolaget. Jeg har innimellom dvelet litt ved furua - eller aller helst eføyen som har funnet seg godt til rette rundt fura. Faktisk så har eføyen gitt meg en smule glede og håp - det viser at den kan vokse godt bare den for gode forhold. Og jeg har et annet nabohus jeg etterhvert skal ta bilde av også - det hadde i aller høyeste grad hatt bruk for en slik eføy.

Ingen kommentarer: