søndag 3. mai 2009

2. mai - vedlikeholdsfrie blomster?

Som jeg har nevnt tidligere så er jeg ikke særlig begeistret for hagearbeid. Men vi har masse mur - selvstablet tørrmur - som er fantastisk flott. Og innimellom der går det an å putte jord. Og planter. Og stauder skal da vel egentlig overleve fra år til år? Og ikke krever de så mye innsats for å overleve?
Jeg har iallefall investert i en del stauder i år, plantet ut, vannet og styret. Så nå håper jeg på at jeg får lønn for strevet. Uten for mye etterarbeid. Og jeg må innrømme det ble fint. Foreløbig er det stort sett kun grønne kvaster innimellom, men jeg har noen av disse her. Knall lilla. Gjett om de farger opp muren. Og gjett om jeg blir glad når jeg ser på dem. Faktisk tok jeg meg en tur til Hagesenteret igjen i går, 1. mai, kun for å kjøpe noen flere av samme sort.

Så gjenstår det å se om det var stauder. Og om de i så fall klarer seg uten for mye stell.

Ingen kommentarer: