tirsdag 17. februar 2009

17. februar - febersyk

Da ble Turi syk også. Hun som stadig snakker om 'den gangen hun kastet opp da hun var 3,5 år'. Eller da 'hun hadde feber når hun var 4 år". Og det er nesten slik. Hun er aldri syk. Tror jeg kan telle på én hånd de gangene hun har vært borte fra barnehagen pga sykdom. Men stor fokus har det altså, de gangene hun har vært syk. Ikke så rart kanskje. Hun har jo en lillebror som jo har vært mye syk. Iallefall tidligere. Nå har knapt han heller vært syk. Heldigvis.

Men nå var det altså Turi sin tur. Ikke noe alvorlig, kun feber. Det startet i helgen da jeg var på tur. Men akkurat feber er noe som ikke trigger pappa'en så voldsomt. Sympatien, mener jeg. Og når de heller ikke klager så mye så glemmer han det. Så jeg tror ikke Turi fikk helt den opplevelsen hun regnet med hun skulle få. Men så kom altså mamma'en hjem, og hun så vel frem til at hun og jeg skulle kose oss hjemme. Men skjebnen ville at det ble så dårlige veier i går at Olve rett og slett ikke kom seg på skolen. Så han ble hjemme også. Og da ville selvfølgelig ikke Tord i barnehagen. Og i dag var været hakket verre - så Olve er fortsatt hjemme. Tord likedan. Så Turi har nå brukt opp sine sykedager med å være hjemme med mamma'en, men også begge brødrene.
Men det har gått greit. Og i morgen er hun bedt i dobbelt bursdag, så da er nok feberen forsvunnet for denne gangen.

Halvtimen etter at dette bildet ble tatt begynte Tord å kaste opp....

Ingen kommentarer: