tirsdag 17. februar 2009

13. februar - Jentetur til Hemsedal

Yes, baby! Jentetur! Gærne jenter, uten barn, uten menn. Fri fra fredag til søndag. Hvert sitt skipar. Hvert sitt kredittkort. Vi har gjort det før - derfor gjør vi det igjen. Skitur til Hemsedal. Og ja, vi står faktisk på ski. Ikke så mye som mennene våre ville gjort, men adskillige timer. Faktisk så mye at mine lår kjente det MEGET godt. Men nå kjører jeg telemark, i motsetning til 3 av de slappeste her - slalom er vel ikke noe! ... :-) Vel, de er proffer alle sammen. Nesten. Godt med en helg bort fra familien - selv om vi alle savnet dem. Selvfølgelig. Godt med en helg med bare svadapreik. Frustrasjoner over jobben. Frustrasjoner over teite mannfolk (på jobben altså). Men glede over hva vi faktisk får til. Glede over flotte unger og herlige menn. Glede over å få være sammen med en gjeng med likesinnede. En gjeng som vi alt for sjeldent treffer utenom. Men som vi hver gang sier vi må treffe oftere. Hva planla vi nå? Tur til Nice i mai. Tur til Barcelona i høst. Tur til de Østerriske alper neste år. Vi får se. Når det kommer til stykket er vi nok alle rimelig gnien med tiden vi har med familiene våre. Men det ER godt å treffes. Få skikkelig levd ut barnligheten. Testet en selv på ski. Iallefall gjør jeg det. Jeg står så sjeldent nå. Altfor sjeldent. Og må derfor presse meg litt. Men det gikk. Enda en seier! Enda noe jeg fikk til.

Men jeg deltok ikke på toppturen disse 4 bega seg utpå. Terese. Sissel. Lene. Og Heidi på telemark. Sidsel og jeg stod i bakken. Vi haadde nok med å få svingene til å sitte. Med de er spreke jenter. VI er spreke!!! Og vi har godt av det!

Ingen kommentarer: