torsdag 12. februar 2009

12. februar - det er vinter!

For én gangs skyld så kan vi stole på været. Stole på at dagen i morgen faktisk har snø. Og ikke slaps. Og gjerne sol. Sånn etter et skikkelig skybrudd. Med snø. Jeg skjønner ikke helt hva som går av vestlandsværet akkurat nå. Normalt skulle vi hatt både en og to ganger med regn i den uken som har vært med fantastisk snøføre. Og masse sol. Nesten så en kan skylde på drivhuseffekten igjen. Men bare nesten. Det har vel vært sånne perioder tidligere også. Men da har jeg ikke merket at det faktisk har vært dager med mye snø. Og fint vær. Sånn er det å gå hjemme. Og nyte været. Og tiden for en selv. Og det medfører også at det er enklere å ta med ungene ut etter barnehagen/SFO. Sånn som i dag, for eksempel. Da hadde jeg riktignok vært på jobb, men uten at jeg var så gjennomsliten. Så etter å ha sneglet meg over Fanafjell på et skikkelig dårlig føre, var det ut med ungene, inkl. Birk. På ski. For første gang siden i fjor påske. Tord har hittil i livet gått 50 m på ski. Turi 250 m. Hun hadde forresten med skiene på skolen i dag. Ikke helt fornøyd da jeg hentet henne, men hun har faktisk skjønt såpass at det gjelder å trene. Derfor ut da vi kom hjem. Og det gikk bra! Hun rant ned veien, og karret seg tilbake opp. Selv på bakglatte ski. Mammaen hadde selvfølgelig ikke smurt - aner ikke hvor Swix'en er hen, engang...

Tord klarte seg også veldig bra. Derfor er det litt urettferdig med dette bildet - men han var på alle fire tidvis også...

5 kommentarer:

Hanne@home sa...

Er det ikke herlig med snøen? Jeg syns vi er så ufattelig heldige som har hatt snøen så lenge denne gangen. Gjør vintermånedene mye enklere.

Isa sa...

Det er herlig med snø altså!
Her er det nydelig vintervær akkurat nå, og jeg føler meg ganske sikker på at det vil være sånn i morgen og, og det gjør dagene så mye enklere altså.

Nå innser jeg plutselig hvorfor jeg er så glad i vinteren, og jeg som ikke er spesielt begeistret for langrenn lurer på om jeg skal finne frem langrennsskiene!!

drømmefabrikken ♥ sa...

åh så godt det er å leve når det er skikkelig vinter!! Herlig! God helg!

Bling - our elf on the shelf sa...

Vet du hva. Vi har også snø, og har hatt det lenge. På Frøya lissom, langt ut i trønderhavet. Det er mere sjeldent ass. Vi har ledd lenge og godt av naboen med snøfresen sin (man trenger i grunnen ikke slikt her ute) men har missundt han den dingsten den siste tiden.

Tror ikke mine unger har gått stort mere på ski heller. Og smørning, hva pokker der det?

Anonym sa...

Ta en titt på bloggen min, ligger en challenge til deg der;)