tirsdag 17. februar 2009

14. februar - Tequila-party

Finnes det noe mere risikabelt enn å sende 6 småbarnsmødre på tur? En hel helg alene, uten noen andre å ta hensyn til enn de 5 andre? Det spiller ingen rolle hvor gamle vi er. Eller blir. Jeg må innrømme at da jeg var 20 år synes jeg 40 år gamle jenter på fest var skikkelige teite kvinnfolk. Representanter for de av hunkjønnet som absolutt ikke hadde skjønt at deres tid var over. At de måtte se til å stikke fingeren i jorden for å skjønne at dette passer ikke lenger.

Men nå har jeg forandret mening. 40 års gamle jenter på fest er aldeles ikke teite. Og jeg synes ikke at 60 års gamle jenter på fest er teite heller. Ikke det at jeg har sett så mange av dem, men for ikke å legge samme felle for meg selv...

Jenter rundt 40 år er kanskje ikke like rynkefrie som da de var 20. Kanskje ikke like slanke. Men du verden hvor mange andre positive egenskaper vi har fått! Og en av dem er nettopp gleden over livet. Gleden over å få lov til å skikkelig å ta'n ut! Vi tok han skikkelig ut i helgen. Igjen. Riktignok ble det ikke dansing på bordene - det ble det sist gang vi var på Hemsedal. Jeg forsøkte, men vakten var der raskt for å få meg ned. Sikkert like lurt... Men er det noe som er bedre enn en kald halvliter etter en hel dag på ski. En hel dag der du har lurt på om du i det hele tatt kommer ned bakken i én del. Der lårene tidvis danser sin egen dans - fullstendig motstrebende til det som jeg forsøker å få dem til å gjøre. Men de gjør det likevel. Da fortjener de en halvliter. Gjerne en i hvert lår...

Og en liten tequila i hver arm....

Dette gjentar vi neste år, jenter!!

Ingen kommentarer: