tirsdag 10. februar 2009

10. februar - Beauties

Det er noe spesielt med jenter i 6-7 års alderen. De har fortsatt dette barnlige og søte preget over seg, samtidig som de begynner å få mer utpregede ungdommelige trekk. Og skjønnhet. At disse må passes på i alle henseender er i allefall hevet over enhver tvil! Barndommens uskyld, men med ungdommens spirende nyskjerrighet.

Turis klasse består av 11 jenter og 5 gutter. Det er alt av 1. klassinger her hos oss. Alle, så nær som ei, har fulgt hverandre oppover fra barnehagen, så de kjenner hverandre ut og inn. Og sammen vil de være helt frem til ungdomsskolestart. Sammensveiset gjeng, men samtidig med ulempene som et lite sted bringer med seg. Alle kjenner alle. Alle vet stort sett alt det som er verdt å vite om hverandre. Foreldrene. Besteforeldrene. Ny bil. Nabokrangel. Men også hvem som gjør det godt på skolen. Hvem som er flink til å synge. Til å ta i et tak på en dugnad. Og dette smitter selvfølgelig over på ungene. Jeg har oppdaget at historier som jeg forteller til foreldrene til Turis venninner allerede er distrbuert - av min datter. Om det nå er at vi har fått nye PC'er. Eller at vi har tenkt oss på hyttetur. Eller at jeg har vært en tur på byen med noen venninner. På godt og vondt. Men som jeg sier - så lenge jeg ikke har noe å skjule så er faktisk dette et fantastisk miljø å vokse opp i. Å bo i.

Og jentene her er noen utrolige skjønnheter! De 5 guttene vil etterhvert få et fantastisk luksusproblem!

Ingen kommentarer: