torsdag 5. februar 2009

05. februar - aketur i bakkane

Da kom snøen igjen. Det startet så smått i går, og i løpet av natten hadde det lavet ned rundt 15 cm. Ikke så alt for mye, men nok til at akebrettet kan tas frem. Tord fikk nytt akebrett til jul. Med ratt og bremser. Og racer-klistremerker! Og han har enda ikke fått brukt det. Så at han var mildt sagt utålmodig er forståelig.

Så da jeg likevel hadde ærend i barnehagen kl. halv tre, hentet jeg ungene, pakket på dem kjeledress og ulltøy, hjem for å hente kjelke og akebrett, kjeks og brus, samt kameraet. Og avgårde til Bakkane. Snøen var våt - skjønner ikke at den skal holde til ut i neste uke - men så sier værmeldingen, men det gikk i tålelig fart ned bakkene. Normalt kommer vi såpass sent at bakkene er oppkjørt, men nå var vi blant de første. Jeg og åtte unger. Og 1 pakke kjeks. Det var sånn vi så ut under matpausen. Og kjeksene forsvant fort. De fleste av ungene hadde nok gått direkte fra skolen og rett opp i akebakken...

Men vi koste oss. Turi er helt klart en populær dame hos guttene - det så jeg med snøballkastingen. Tre-fire stykker som alle 'angrep' henne - uten at de var for hardhendte. Ga meg noen assosiasjoner til min egen barndom.

Men som hun selv sier; hun har ikke kjæreste og vil ikke bli forelsket - sånt er bare dumt for unger. Kanskje når hun blir voksen - eller ungdom...

1 kommentar:

Hanne@home sa...

Den herlige jenta og en enda mer herlig kjæreste-kommentar.