tirsdag 24. november 2009

Juledråper + en blå en

Det er nesten så jeg ikke våger å legge ut makro-bilde av dråper - det finnes jo en del helt rå fotografer som kan dette til fingerspissene. Men jeg er så utrolig inspirert av denne formen for makro, og jammen meg får det fantasien i sving hos meg også. Hvilke fluider skal jeg bruke? Hvordan legge farge på væsken? Bakgrunn? Lyssetting? Og ikke minst - hvordan i aller videste verden skal jeg kunne klare å slippe dråpen ned akkurat der hvor jeg har satt fokuset manuelt???? Jeg ser at min egen Reodor Felgen må på banen med et eller annet hjemmesnektret apparat som kan holde sprøyten på et fast punkt slik at jeg ikke stadig vekk mister fokus :-)

Uansett - her er et lite knippe av mer eller aller helst mindre vellykkede bilder. Hadde iallefall en fortreffelig stund der jeg mikset farger som andre mikser drinker!



8 kommentarer:

Anne sa...

Ja ja, velkommen til klubben :-)

En kan bare ikke la andres vellykkethet forhindre en selv til å forsøke, bryr meg i grunn lite om slikt jeg, selv om en noen ganger..., ja du vet, kjenner det litt i selvfølelsen. Godt du benytter sjansen nå da når " dråpedronninga" Dagrun er på jobbreise, nei da, bare tuller søta!!

Du har jo fått det til jo, en kjempestart der der jo. Og som en sier til sine barn, øvelse, det er det som skal til, og noe må en jo slappe av med. Må nok innrømme jeg har hengt over den kjøkkenvasken her jeg også, mannfolka mine trodde jeg hadde tørna helt sist vinter, men jeg er i " fri flyt" og koser meg stort jeg da, glemmer alt annet som surrer i et husmor, elskerinne, mor, innkjøper, gartner, drosjesjåfør (bringe til og fra, til og fra) og vaskehjelphode...puh... er det rart en trenger noen dråper, he he

Varm klem herfra!! snakker litt rart for har munnen full av kavring skjønner du, godt det ja, med brunost og varm te i kopp...

Anne sa...

Ja ja, brunisten på kavringen da!! bare te i den koppen, helt uten andre dråper!!

Fru Fly * Heidi sa...

Kuuuult, jeg skal snart våge meg på det jeg også! Men jeg har ikke macrolinsen enn da, skal prøve likevel! Nå vet jeg hvem jeg skal spørre om råd!:) KLem

Cino sa...

Wow, så sinnsykt stilige bilder!! Fatter ikke at du får det til jeg da. Så får andre fotografer være så flinke de vil, for du imponerer i alle fall meg med fotograferingen din :).

Evami sa...

Synes du er kjempedyktig jeg! Jeg har ikke kommet dit enda at jeg tør... DIsse var jo knaill stilige,og øvelse gjør mester:)
Spennede å høre hva den lokale Reodor finner på til deg:) Klem

Bente bm-foto sa...

oj så bra. Ja jeg skjønner at det er vanskelig. Jeg har også lyst til å prøve dette engang. Er sikkert lettere hvis noen slipper dråpen og du tar bilder.. ehh ble litt usikker - var kanskje det du gjorde da. Ja uansett jeg synes det ble veldig fine bilder jeg da..

Charlotte - FO² sa...

WOW så kuuult !!!

HeidiM sa...

Arja, dette kan du like godt som andre!! Det var utrolig stilige bilder!! Kjempetøft!

Gleder meg som en unge til du legger ut bilde av reodo-felgen-oppfinnelsen din som skal slippe dråpene i vannet. :)

Ha en flott dag!