fredag 6. november 2009

5. november - jenten i sivet

Så utrolig godt det er å ha bilder. Minner. Fra to dager tilbake i tid. Til da jeg hentet ungene i barnehagen og SFO. Hadde med meg kameraet. Håp om å ta bilder. Av alt og ingenting. Kanskje ville Tord smile til meg. Ikke alltid like lett. Men kanskje. Turi har fått smaken på fotografering så hun ville nok stille opp. Men det var kaldt. Og vi var alle sultne. Småfrosne. Slitne. Og litt triste. De visste hvorfor jeg ville ta bilder. 'Du skal jo på jobb, mamma'...

Men er det ikke nettopp det fotografier handler om. Å ta med seg minner. Selv om det bare er for noen få uker. Få de litt nærmere en. Ta de frem og få knuge om dem. Gode minner. Og litt dårligere minner. Men like fullt minner som er med på å forme en. Og gjøre en til den man er. Eller er på vei til å bli.

Og derfor er det faktisk godt å sitte slik for en selv. Og ha lov til å savne. Glede seg til en dag i nær fremtid. Og se på minnene.

11 kommentarer:

ElinSire sa...

Nå måtte jeg nesten gråte en liten skvett... du skriver så varmt og nært og vakkert! Og jeg er så enig med deg.

Vakker jente der i sivet...

Ha en god kveld, kjære deg ;)

Varm klem herfra!

drømmefabrikken ♥ sa...

Utrolig vakkert bilde! Fikk litt klump i halsen av å lese. Sender deg en god klem jeg!!

Unknown sa...

For et flott bilde! Hele ansiktet stråler sånn:)

Du skriver så nydelig... Kos deg med minnene:)

Dagrun sa...

Å så fint bilde, hun hadde det gøy inne i gresset der... Og ja, du har helt rett... jeg har ofte kameraet fremme og veldig ofte vil de jo ikke bli tatt bilder av, men kjekt når de vil da.

Anne sa...

Trøstes min, lørdag kveld og jeg gråter over bare noen setninger fra deg. Hva skjer?? i det senimetale hjørnet over flotte ord og flotte øyeblikk, tror jeg begynner å bli skikkelig gammel jeg...

Fru Fly * Heidi sa...

*snufs* Så trist og fint...Nydelig bilde som vanlig. God klem fra Heidi

Unknown sa...

Flott bilde, og de kan bringe frem mange minner.. man kan få tilbake den samme følelsen man hadde i det øyeblikket minnet ble laget.. jobber du offshore?

Mats Andersson sa...

Vilken häftig bild. Annorlunda porträtt. Den gillar jag.

/MAts

Evami sa...

Det er det fotografi handler om å ta vare på minnene,å ta de fram når en trenger det:)
Nydelig bilde av frøkna di:) Tenker meg at du koser deg med bildene på jobb:) Klem EVa

Heidi Merethe Klingsheim sa...

Så flott du skriver! Nydelig bilde! :)

Lucy Corrander sa...

Delightful - of course!

Lucy