torsdag 11. juni 2009

9. juni - fotokurs

Jeg har startet på nytt fotokurs. Fortsatt hos OK Foto. Denne gangen er det del 2 - kreativ fotografering. Hvordan bli mer kreativ som fotograf. Det skulle jeg gjerne funnet ut av. Derfor er jeg nå på kurs igjen. Det ble ikke så mange bildene vi tok - men Rema-butikken over oss hadde paprika både i rødt, gult og grønt. Samt at Ole Henrik hadde et lys i cyan-farge (vi lærte nemlig at cyan er en slags blå-turkis farge). Men vi fikk beskjed om å ta bilder i hjemmelekse. På kjøkkenet var temaet. Og heldigvis - jeg ble inspirert av et par av bildene. Vel, om ikke jeg gikk ut og brukte inspirasjonen så kopierte jeg iallefall motivet. Og etter litt Lightroom-behandling ble det sånn:



Rolf Rose Jensens bilde var mye, mye bedre, men det er en start! Og jeg ble inspirert til å forsøke og lete frem til nye motiver. Skuffer og skap vil i den neste uken bli flittig utnyttet. Kokebøker saumfart. Bonus? Jeg planlegger middager etter motiv! Og det bør vel tegne bra for familien?!



Ingen kommentarer: