mandag 8. juni 2009

7. juni - Du ska' itte trø i graset.

Søndag. Sol. Sommer. Blomster. Og fornøyde barn. Først på tur til Vågen. Nudelsuppe med varmt vann i termos. Bøtte og spade. Lørdagsutgaven av BT. Og selvfølgelig kameraet. Deretter via Dina på vei hjem. Og der traff vi for øyeblikket verdens vakreste blomstereng. Etter å ha tilbrakt våren i byggefeltet vårt blir jeg henrykt når jeg treffer på slike motiv. Og det får meg til å lure på hvor lag tid det tar før vi får litt blomster og hage rundt oss... Da er det godt å ty til nabolaget, der blomsterengene er allestedsnærværende, og egentlig forbudt område. Det oppdaget vi da bonden kom. Heldigvis så han ikke meg - og ungene fikk bare litt kjeft. Det hadde sannsynligvis vært verre dersom jeg hadde reist meg opp, fra midt utpå engen. Med smørblomst i håret. Men jeg passet på ikke å trø ned graset!

Du ska itte trø i graset.
Spede spira lyt få stå.
Mållaust liv har og ei mening
du lyt sjå og tenkje på.
På Guds jord og i hass hage
er du sjøl et lite strå.

Einar Skjæraasen

I tillegg til å være dagens 365-bidrag passer bildet også til Mandagstemaet 'Sommerlig'. For andre sommerlige bidrag, klikk her.

13 kommentarer:

Unknown sa...

Deilig sommerlig bidrag til mandagstema!

Camilla Elstad sa...

Takk for kommentaren!
En blomstereng er vel kanskje noe av det mest sommerlige man kan finne?? ;)

JULIEK sa...

Kjempeflott sommerbilde : )

Ruben Hestholm sa...

Takk for kommentaren!

Ja, Ålesund var en skikkelig fin by, bare så synd jeg kun hadde 1 times tid der....

Fin og stemningsfullt sommerbilde...

Bling - our elf on the shelf sa...

Ååå, så vakkert Arya.
Hadde bonden sett deg hadde du sikkert kommet langt bare å blafre litt med vippene tenker jeg ;)
Takk for hyggelig kommentar, selv føler jeg at jeg står litt på stedet hvil. Meeen nå blir det en del arrangerte photoshoots fremover og man lærer jo noe nytt hele tiden.
Den sabeltann/fekte historien under her kunne like gjerne vært oss for ikke mang år siden *knegg*

B i r g i t t a sa...

Vilken söt bild - riktigt somerlig är den - man blir varm i hjärtat :)

Besta sa...

Vakkert, deilig sommerbilde.Ha ei fin sommer uke.

Petunia sa...

Et nydelig innlegg:) Kjenner en sval sommervind blåse forbi bare ved å se på dette bildet:)
Petunia sitt bidrag

Rimkogeren sa...

Smukt tankevækkende digt og sjov episode - SOMMERLIG :-)

Madame sa...

Hvor er det smukt, blomsterengen er meget sommerlig :-)

Evami sa...

Her er det bar å trø i blomsterenga:) For et herlig sommerlig bilde:)

Hege sa...

Fine ord og et stemningsfullt bilde! :)

Melusine sa...

Åh, hvilket praktfullt bilde!
Litt synd, da, at en slik flott blomstereng er forbudt område...
Forøvrig takker jeg for fin kommentar hos meg :)