lørdag 27. juni 2009

23. juni - Crocks og andre funderinger

I dag er det St. Hans-aften. Og det betyr bål. Grilling. Fest. Men vi orket faktisk ikke i dag. Og jeg hadde misforstått kveldens arrangement. Som skulle være i morgen istedet. Og i stedet for å stresse for å finne på noe å gjøre i kveld, bare fordi man skal gjøre noe på St.Hans-aftenen, så valgte vi å ta det som en vanlig kveld. Tror ikke ungene har skjønt dette med St.Hans-feiring enda, heller...

I stedet ble det litt bading i naboens badebasseng. Og Turi oppdaget at Crocks'ene hennes flyter. Kunne ikke dy meg for å hente frem kameraet, selvfølgelig. Selvfølgelig har vi Crocks. Det har jo gått som en farsott over landet de siste par årene. Det tok vel egentlig av i fjor vår. Alle skulle ha Crocks. Jeg husker første gangen jeg så disse skoene - fy f... så stygge jeg syntes de var. I alle mulige knallfarger. Nå har jeg to par. Leo har et par. Og ungene har et par hver. + Crocks-støvler. Alle kjøpt på nettet i USA. Nå hører jeg at de forbyr skoene forskjellige steder. Statisk elektrisitet. Og fare for å kortslutte utstyr.

Men de er godt å gå med. En periode. Men er usikker på om de fungerer som de eneste skoene. Føttene får liksom breie seg altfor mye ut. Ingen trange forhold for tærne. Ingen høye hæler som terroriserer leggene. Ingen harde såler som lager træler i hælene. Hm, kanskje funker de for bena våre? Kanskje det er derfor ungene elsker dem?

Ingen kommentarer: