mandag 29. juni 2009

27. juni - nytt objektiv

igjen... Helt flaut, egentlig, men nå har jeg jo engang fått dilla på fotografering. Og jeg trøster meg med at jeg aldri har hatt noen hobby som har kostet noe tidligere. Fakta. Bortsett fra scrapping. Men fotografering er jo for å scrappe også. Ikke sant? Så da så. Og jeg bare er så happy nå. Canon EF 100 f/2,8 Macro USM. Portrett. Makro. Alt er like fantastisk. Og med et slikt lystall så klarer jeg meg uten blitz. Iallefall i disse dagene da det er lyst døgnet rundt. SMIL! Jeg kjente bare at det kribler i meg da jeg hentet objektivet. Hadde egentlig bestemt med for en Tamron - masse gode anmeldelser. Men med en gang jeg fikk objektivet i hendene så kjente jeg at denne er ikke meg. Denne vil jeg ikke trives med.

Og det var rett. Etter en liten fotoseanse så skjønte jeg at dette ville være et bomkjøp. Ringte JapanFoto og fikk byttet objektivet. De er vel bare like glad, antar jeg. Og jeg er stor-fornøyd. Så hva mer kan man forlange? Annet enn en hel bråte med bilder...

Her er et forsøk den første kvelden. Sid fra Ice Age / Istid! Forøvrig min favoritt i fantastiske filmer (og for en gangs skyld spesielt god med norsk tale).

1 kommentar:

Eva sa...

Gratulerer med nytt objektiv! Du kommer til å bli SÅ glad i den. Nå gleder jeg meg til å se masse nye bilder. :)