mandag 8. juni 2009

5. juni - objektiv selges

Jeg fikk endelig hevet meg rundt og lagt mitt relativt nye objektiv ut til salgs på Finn.no. Etter at fotointeressen skjøt fart innså jeg det at kit-objektivet til mitt Canon EOS 400D ikke holdt mål i det hele tatt. Men fordi jeg skulle være så utrolig fornuftig på pengesiden så levde jeg i over et -1! - år med denne. Før jeg endelig innså at litt penger må man bare bruke på hobbyen sin. Så da ønsket jeg meg Caonon EF-S 17-85 mm f/4-5,6 IS USM til jul. Og den kom. Med solblender og UV-filter. Men akkurat i denne perioden begynte jeg å skjønne litt mer av blender, eksponering og lysforhold. Og siden jeg stort sett fotograferte inne innså jeg at jeg hadde fått en interesse som var langt mer enn normal for meg. Og objektivet Canon EF-S 17-55 mm f/2,8 IS USM ble bare så aldeles utrolig fantastisk 'bare-må-ha"! Så da slo jeg sammen både forsinket 40 års gave fra i fjor, bursdagsgave fra i år, samt unnskyldning for at vi fikk en relativ grei bonus fra arbeidsgiver - og kjøpte det nye objektivet. Nøyaktig 2 mnd etter at jeg fikk det forrige. Hadde jeg enda da ønsket meg en med fast brennvidde så hadde jeg hatt behov for begge to. Men nå har jeg altså lagt ut den første for salgs. Prisen er kanskje litt høy, men til gjengjeld så er den knapt brukt, samt både solblender og UV-filter følger med. Så vi får se - får jeg solgt den kjøper jeg meg en Canon EF-S 100mm f/2,8 USM Macro. Da har jeg iallefall sagt at jeg ikke vil konvertere til fullformat.

Så får jeg se hvor lenge det varer...

Ingen kommentarer: