mandag 30. mars 2009

27. mars - selskap for store små gutter

Da var den aller største dagen kommet! Tord, som fylte 5 år for to dager siden, skulle først ha selskap i barnehagen. Deretter var det barneselskap hjemme. 7 små venner fra Bukkene Bruse var på besøk. 2 jenter og 5 gutter. Guro Synniva, Synne Emilie. Birk, Håvard, Vetle, Thomas og Gustav. Og 4 foreldre. Det siste kom litt uforberedt på meg. Men det var kjempekoselig. Og en helt annen avslapning for meg og Lars-Erik i forhold til selskap vi har hatt for Turi tidligere.

Og Tord var storfornøyd! Jeg hadde brukt store deler av dagen på å lage sjørøver-sjokoladekake, etter bestilling fra bursdagsbarnet. Ikke hadde jeg anelse om at det gikk an å lage sjørøverskute i kake, men altså, det går ann. Selve kaken var tørr, men det tror jeg ingen andre enn meg merket. Pynten var non-stop, lakris-lisser og seigmenn. Og sjøen var blåbærgele... Siden blåbærgele aldeles ikke er blå, men lilla, og sjøen fløt av seigmenn, så det ut som om det hadde vært et skikkelig blodig slag omkring skuta. Men det var det ingen andre enn vi voksne som kommenterte.

Og jeg må innrømme det at gutter i den alderen er ikke verre å ha enn jenter. Iallefall ikke når mamma eller pappa er til stedet. Helt til godteposen var fortært. Da steg lydnivået. Og aktivitetsnivået. Til langt oppunder taket. Og kakesmuler ble spredt ut over hele huset.

Men Tord hadde hatt en flott bursdag - og det var det viktigste!

2 kommentarer:

Hanne@home sa...

Høres ut som dere hadde en flott dag! Nydelig gutt!

Anonym sa...

Bursdag er festelig, og utmattande! :D I grunn er det litt deilig nå desse åra når dei er så små; gleden over ein bursdag er stor og intens! Så herlig!

Takk for kommentar på bloggen min for ein evighet sidan; eg er litt treig. Artig å sjå at du gjekk i kast med flislegging; ikkje sikker på om eg ville turt det samme. Eg har også ein mann som er ekstremt petimeter (matte/datatype), men 10 tommeltottar (nerd akademiker), så her i huset er det mor som svinger hammaren helst. Så kanskje ein dag eg kjem til å legge flis?

Eg ser at du også har eit barn litt utenom det vanlige :) Så fint at du bloggar om dette; er så viktig at det finst informasjon som gjer ting litt mindre mystisk!

Nå blei eg nysgjerrig på kor du bur. Veit kva kommune da ;)