tirsdag 24. mars 2009

23. mars - bursdagsinvitasjoner

Da nærmer den store dagen seg. 25. mars - Tord blir 5 år. 'og neste gang blir eg 6' som han sier hver gang vi kommer innom temaet bursdag. Aner ikke hva det er som er så gjevt med 6 år. Hakket nærmere 10 år, kanskje. 'Og da er eg voksen' - som han sier. For det har Synne Emilie sagt. Sånn er det bare med den saken.

Uansett. Dagen må feires, selvfølgelig. Selv om mamma ikke helt ser frem til en bursdagsfeiring med 10 ville 5-åringer. Og invitasjonene ble skrevet av Turi og signert av Tord (med påholden hånd fra mamma). Og siden flere av ungene bor i nabolaget tok de seg en spasertur rundt i nabolaget for å dele ut invitasjoner til selskap. Fredag skjer det store - jeg var for sent ute med planleggingen til å ta det nærmere den egentlige dagen. Ja, ja - så lenge det er selskap er gutten fornøyd. Og pappa har i dag vært og kjøpt gave. Den største og tyngste jeg har sett på laaaang tid. Ser for meg en hel bråte med smådeler som jeg etterhvert må gå og samle inn daglig.

Ingen kommentarer: