søndag 15. mars 2009

14. Mars - fuglemating

Lørdag. Og lenge siden jeg har sett og vært sammen med ungene. Hva finner man på? Noe som alle har lyst til. Og kombinert med noe som må gjøres. Tur til byen. Og strategisk parkering. Mellom Bygarasjen og hobby-forretningen passerer vi nemlig Lille Lungårdsvann. Og her er det fugler i fleng. Ender. Måser. Duer. Alle gærne etter mat. Så jeg kjøpte en kneipp for at ungene kunne få mate så mye de ville. Det jeg ikke tenkte på var at mange andre mødre og fedre, bestemødre og lørdagsbarnevakter tenkte det samme. Så fuglene var mer eller mindre stappa mett. Lite respons på kneippen. Vi skulle nok hatt på leverpostei som jeg fleipet med. Eller godt smør. Eller noe som fuglenen liker mer enn ren kneipp. Kanskje de foretrekker loff? Fra Godt Brød? Vi får se neste gang - sannsynligvis bør vi finne et annet sted der fuglene ikke er like bortskjemte som her.

1 kommentar:

drømmefabrikken ♥ sa...

Hehehe! Bortskjemte fugler...det har jeg ikke opplevd før altså..at responsen er laber...Du får teste ut teorien din om leverpostei og holde oss oppdaterte!! :-)