torsdag 26. mars 2009

26. mars - KRIG!

Ja, ja. Jeg skjønner at jeg ikke fikk krigsleker i barndommen. Jeg er nemlig helt fasinert av figurene som guttungene leker med. Så mye fantasi. Så mye skummelhet. Så mye redsel som ligger bak disse her. Men de fasinerer meg. Og det som fasinerer meg enda mer er hvorfor disse har en så stor tiltrekkelsesevne på så unge barn? Hva vet vel de om krig og elendighet? Men det må være et eller annet fundamentalt i et guttesinn som gjør at dette er så fasinerende...

Men jeg har lekt meg, jeg også. Tilbrakte en lang stund på gulvet. Fotograferte Tempel-ridderen i kamp med dragen. Soldaten som kjørte sverdet i uhyret fra fjellet. Filmet hesten som hadde falt på slagmarken. Og hadde en fantastisk artig time. Med mitt nye objektiv - EF-S 17-55 mm F/2,8 IS USM! Om objektivet er bra?! You bet! ...men jeg må trene mer...

Ingen kommentarer: