mandag 8. mars 2010

lei.....

Jeg er lei. Lei av snø. Lei av kulde. Lei av spaden og snøskuffen som stadig må frem. Våte klær og sørpete sko. Av at alle snakker om været og hvor lei en er vinteren. Snørrete neser og vonde halser.

Kunne bare sommeren kommet! NÅ! Men den virker så uendelig langt borte - like langt borte som dette bildet er i minnet mitt...


Oh, when I look back now
That summer seemed to last forever
And if I had the choice
Yeah, I'd always want to be there
Those were the best days of my life
 'Summer of '69 - Bryan Adams'
 

13 kommentarer:

Unknown sa...

Ditto.. jeg og er litt lei.. jeg vil ha varme, å jeg og jentene drømmer om når dagen kommer da vi bare kan ta på sommerklær og fyke ut døra :)

Bente bm-foto sa...

JEG Åååååååååå.. lengter..

Heidi Merethe Klingsheim sa...

Ja, enig!!!

Herlig bilde! :) Kult redigert.

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Merkelig nok har jeg ikke blitt lei vinter neda, men det betyr ikke at jeg ikke lengter til varmere dager, men har på en eller annen måte funnet meg til rette med kong vinter, selv om jeg gnir meg litt i hendene når jeg hører det går fra drypping i takrenna til renning i strie strømmer. :o) Det var et fint bilde med minner om sol og sommer det der :)

Fru Fly * Heidi sa...

Herlig bilde!♥ Det virker nesten som om vi aldri kommer til å få det sånn igjen. Jeg snakket med Marie om det i dag, men hun skjønte ikke så mye av det. Jeg sa at om en stund blir det varmere og kan du slippe å ha på dressen, kanskje bare en tynn jakke. Da sa hun at hun kom til å fryse...:) Håper du hadde en koselig dag med Heidi i byn, kanskje det ble noen kule tåkebilder? Og apropos bildet hos meg i kveld, så kommer det kanskje senere, kanskje...må mote meg opp i så fall:) Klem fra meg

Hege sa...

Det er typisk mars - det er jo den måneden vi virkelig legger merke til at det er mye lysere på kveldene. Og det gjør jo at vi vet våren er her, snart. Og det virker samtidig milevis unna!

Jeg er ikke lei, første gang på lenge at jeg ikke har vært antydning til lei. Men vinteren har vært så fin, hvis jeg ser bortifra regnet i dag. :))

Veldig koselig bilde! :)

Anonym sa...

Ville bara berätta att jag hade råkat trilla in på Din UNDERBARA fotoblogg!

Agneta

Tara sa...

ja, nå er vi lei alle sammen...vinter og snø har vi fått nok av for i år;)
men nå har det utrolige skjedd, at gradestokken har tippet over på de røde:O jeg kan SE at det smelter!!! nå er det faktisk håp om at jeg får se gresset på plenen min i år også;)
vidunderlig bilde med masse sommerstemning:)))
klemmer...
PS...skulle også ønske du bodde nærmere;)))

Berit K. Høyland sa...

å jaaaaa, nå vil vi ha sommer! Herlig bilde som gir flashback til fjorårets sommer på stranda.

Fiiin blogg, forresten :) Kommer nok snart tilbake! :)

Anonym sa...

Helt enig med deg! Og det til tross for at jeg er veldig glad i vinteren. Var ikke mye fornøyd da det snødde i morrest altså!
Skal virkelig bli godt med vår og sommer nå!

Bling - our elf on the shelf sa...

Samme her, nå er det liksom nok synes jeg. Vinter er utrolig kjekt det, men etter over 3 mnd med snø er det nå helt ok med "vanlig" vinter den siste tiden. Det vil for min del si, sterk vind, sidelengs regn og mellom +3 og +6 ;)
Vakkert bilde btw, kansje det er på tide å gjøre et sommer dykk i arkivet, bare fordi man lengter...

Dagrun sa...

Herlig fargebehandling, passet veldig, veldig bra!

NL sa...

Nikker febrilsk! dette har vært en snørik og kald vinter her i sørøst, så nå må det være nok.
Heldigvis har vi sett sola noen dager og det drypper fra takene. Våren er hjertlig velkommen.

Stemmningsfullt bilde du har funnet frem. Behandler du i PS eller LR?