lørdag 6. mars 2010

3. mars - alternativt til ski

Det er et punkt jeg har feilet på. Et punkt som ikke stemmer overens med min oppdragelse og mine illusjoner. Og det er langrenn. Blå swix under skia og milevis med vidde. Appelsin i sekken og flotte ski. Solkrem i ansiktet og godt humør. Jeg vet ikke om det er ungene som er for små eller jeg som ikke egentlig har likt langrenn. Vi har iallefall ikke langrennsski. Det vil si, de to yngste har, men ikke vi andre. Så vidda ligger der. Urørt av våre hender. Og føtter.

Alpint går det selvfølgelig ikke an å kjøre hver dag. Selv ikke for de som ikke har langrennski. Så da er det andre alternativer som må frem. Bading på fjellets hotell, for eksempel.

...glemte jeg å si at vi ikke har dusj på hytta? Og at etter noen dager både ser vi ut og lukter deretter...??


7 kommentarer:

Hege sa...

Så stemningsfulle bilder!!!

Men du, alle nordmenn er da født med ski på beina? :)
Kjøp dere et par langrennski - så tror jeg dere vil like det.

Ha en flott lørdag!

Heidi Merethe Klingsheim sa...

Vet du, jeg liker godt slalom, og har runnet telemark siste åra i trekket. Men prøve deg på en tur innover "vidda", det trenger IKKE være en lang tur!! Nå går vi med barna, og det sier seg selv at det ikke blir langt med ein 4 åring. Men det å stappe pølser på termos, kakao og litt "bensin" i sekken, spenne skia på, og traske i vei, det er ubetalelig! Stillheten, freden, og den sakte skigangen i hvitt vinterlandskap, det MÅÅÅ prøves!! Herved anbefalt!

Hilsen telemark-entusiast, med sansen for langrenn! ;)

Heidi Merethe Klingsheim sa...

PS: det er den herligste grunnen for et hotelbad jeg har hørt på lenge!!! KOS dokke!! Ser nydelig ut!!

Evami sa...

Så godt å høre at det er flere som ikke er så glad i å gå langrenn! Skiene mine brukes hvert andre år eller noe sånt,mens ungene labber avgårde i hagen:)

Mange flotte bilder du har tatt i det siste.Så søt din kjære er da,hadde smeltet helt og totalt jeg,hvis min kjære hadde gjort noe slikt:)
Har vært litt lite blogging her idet siste,har fått ny jobb,og holder på å venne meg til en annen livstil.OG da har ikke Mac´en vært min beste venn ei stund.Men det må rette på seg:)

HA en alldeles strålende dag:) Her skinner sola og vi skal ut å kose oss:) Klem Eva

Turid Holm Flaa sa...

Hei, trodde først det var sydenbilder, men svømmebasseng på vinterferie-fjellet er jo midt i blinken. Syns turer på ski er godt når det blir påskesol, men det er ikke ofte det er påskesol :-).

Herlige bilder med så gode farger og varme smil.

Torilpia sa...

Så koselig .. var jo helt sikkert kjekt med bading - spesielt med tanke på at dere trengte en dusj eller lignende .. hihi ..

Herlige bilder!

Ha en fortsatt flott helg - klem!

Fru Fly * Heidi sa...

Herlige bilder! Og hvem er det som sier at man MÅ stå på ski hele tiden fordi om det er vinter? Man skal ikke trenge noen spesiell grunn for å gjøre noe annet synes jeg. Nei, svømmehall og andre inneaktiviteter kan være en herlig avveksling selv om ski også er kjekt. Helt sydenfølelse innendørs, ser ut som barna elsker det! Kos dere videre! Klem H