lørdag 25. april 2009

7. april - Leketøybytte

Det er en ting som jeg legger merke til nå når jeg drar med meg kameraet overalt; jeg er stort sett aldri med på bilder! Innimellom har Lars-Erik forbarmet seg og knipset et bare for å motbevise at det bare er jeg som er fotografen i familien. Men stort sett så knipser jeg. Ungene smiler og ler, og mamma springer rundt med apparatet foran øynene og forsøker alt som finnes av innstillinger. Og det med innstillinger er på langt nær lett. Selv om jeg leser alt jeg kommer over av fotografering har jeg funnet ut at dette ikke er lett. Så det hender at jeg safer med en serie automatiske innstillinger. Det kan jo hende at kameraet vet best.

Men nå her jeg en datter som tydeligvis er preget av at mammaen springer rundt med fotografiapparatet uansett. Så hun har så smått begynt å forsøke seg. Vi har ikke kommet til stadiet zooming enda, men komposisjon liker hun. Og siste dagen på fjellet byttet vi leketøy. Hun fikk kameraet og jeg fikk såpeboblene.

Ingen kommentarer: