fredag 10. april 2009

4. april - gamle leketøy blir som nye

Jeg har tilbrakt alle vinterferier, høstferier, sommerferier og påskeferier på hytta så langt tilbake jeg kan huske. Og det er lite som er forandret der oppe. Riktignok fikk vi innlagt strøm da nybygget kom. I 1979. Da var momo og pa lei av å ha med seg en storfamilie på totalt 10 stykker hver eneste ferie. På to soverom. Men det fungerte. Iallefall slik jeg husker det. De voksne har nok en noe mer selektiv hukommelse. Slik jeg sannsynligvis får det i forhold til de siste årenes ferie. Det er slutt med laaaange kvelder med masse vin. Sene morgener og god frokost. Og ikke minst - lange skiturer innover vidda med appelsin og solkrem i sekken. I år fikk jeg gått 1,5 km på langrenn. Og ryddet adskillig med leker. Men vi har det flott. Fantastisk flott. Og har fått helt andre minner enn de jeg har hatt tidligere. Men lekene våre på hytta er de sammen som for 30 år siden. Jeez, jeg begynner å bli gammel...

Ingen kommentarer: