onsdag 29. april 2009

29. april - S for smil

Da er den første av to store dager her. Bursdagsfeiringsdagen! Tord skjønner liksom ikke helt dette - Turi skal ha bursdag i dag, men hun har egentlig bursdag i morgen! Uansett, det ble feiring i dag. 17 unger i 6-7 års alderen, + Tord. Jeg må innrømme at jeg gruet meg stort. Prestasjonsangst, kom jeg frem til. Men så gjorde jeg det genitrekket at jeg satt frem masse oppskjært frukt i starten. Jordbær (riktignok ikke det billigste innkjøpet jeg gjorde i dag), vannmelon, honningmelon, ananas, druer. Og ungene fikk blodsukkeret opp på noe som ikke ga hysteriske tilstander. De kommer jo nesten rett fra SFO. Tom i magen, men giret på fest. Og frukten gikk unna. Faktisk så mye at kakene nesten ikke ble rørt. Jeg begynner endelig å skjønne tegningen med oppskjært frukt - det går 3-dobbelt så mye når de (og det gjelder oss voksne også) slipper å skrelle selv.

Så det ble en vellykket fest. Muffins med amerikansk icing. Rosa. Blå. Og gul. Og det verste - jeg glemte å ta bilde av skaperverket! Men de vakte oppsikt! Og ungene hev seg på fatene. Men som tidligere nevnt - de var full i magen av frukt så det var nok øynene som trigget lysten fremfor magen. Dansekonkurranse. Der JEG bestemte hvem som gikk ut - og ingen nektet på avgjørelsen. Eller ble sur. Jeg hadde forventet en skikkelig diskusjon, men de vet tydeligvis reglene. Bom-gjemsel. Heldigvis var været bra så de trakk ut i gaten. Og godtepose full med e-stoffer. Den ble ikke utdelt før de første foreldrene viste seg. Jeg har lært litt av tidligere bursdager...

Men neste år så vurderer jeg utvidet åpningstid. Vi rekker jo ikke halvparten av det jeg planlegger. Kanskje prestasjonsangsten min er en smule overdrevet, tross alt?

Ingen kommentarer: