tirsdag 28. april 2009

28. april - dagen før dagen

Turi-mor har snart bursdag. En opplysning som aldeles ikke er repetert for sjeldent. Og som har eksplodert i antall formidlede ganger de siste dagene. Klimaks så langt skjedde da vi skrev og leverte ut invitasjonene til bursdagselskap her før helgen. Og nå er det ikke lenger bare selskap for jentene. Nei, klassefest er tingen. Med absolutt hele klassen. Ikke at det er så mange - 16 stk er ikke det meste vi har hatt i selskap. Men det er første gang jeg også har ansvar for guttene. Hva i alle dager finner man på av aktiviteter når man er i jentebursdag - og er gutt!?! Danser? Leker bro-bro-brille? Kyss-klapp-og-klem? De er jo bare 6-7 år, men jammen begynner de tidlig!

Så i dag har jeg bakt. Brownies. Sukkerbunn. Muffins. Alt fra bunnen av. Jeg fant ut at jeg ikke skulle ta den mest lettvinte løsningen i år. Så langt ser kakene bra ut. Og jeg har til og med vasket opp. Ikke så aller verst å bake likevel.

Ingen kommentarer: