torsdag 3. september 2009

3. september - På jakt

etter gode fotolokasjoner. Nei, perfekte lokasjoner! Min meget, meget gode venn og nabo Marita skal nemlig gifte seg om halvannen uke. Og hun har bedt meg om å ta bildene. Bryllupsbildene. Og nå kjenner jeg hva jeg har begitt meg ut på. Jeg har advart dem - det blir det det blir. Jeg er ikke profesjonell. Jeg er heller ikke engang dreven. Men jeg elsker å ta bilder. Jeg elsker å leke meg i photoshop. Og jeg elsker Marita og Heine. Så vi skal klare å få til noe. Og de skal ikke bli oppstilte. For Marita og Heine er ikke oppstilte. På langt nær. Faktisk så er det det siste jeg kunne finne på å kalle dem. De er lekne. Impulsive. Uhøytidlige. Og fantastiske.

Derfor skulle jeg så inderlig ønske at jeg kunne gi dem noen gode bilder.

Derfor var vi avgårde og fant lokasjon i dag. Sted for fotograferingen med andre ord. Vi forsøkte Solstrand. Men der har de satt opp gjerde rundt hele eiendommen. Inklusivt strandsonen. Og vi fikk 'dessverre ikke lov til å komme inn på eiendommen dersom vi ikke hadde tilknytning til hotellet i forbindelse med bryllupet'... Vi ble forbannet. Eitrende forbannet. Men bestemte oss for at dette ikke var noe å bruke energi på. Så vi tok valg nr. 2 - Moldegård. Og fjæra der. Og jeg så med en gang at dette var Marita. Og Heine. For den var ikke striglet som Solstrand. Lettlest eller rett frem. Fjære var utfordrende. Kreativ. Mottakelig. Innbydende. Og mystisk. Med enorme muligheter. Akkurat som Marita. Og Heine.

Men jeg kjenner det i magen likevel...

Photobucket

3 kommentarer:

Anne sa...

Lykke til herfra!!! dette mestrer du, start med tom minnebrikke og fyll den til randen :-) heldigvis er vi nå der nå at vi slipper og sende inn, (så vente i over en uke) og bruke masseveis av penger på noe som bare er så misslykket.

Tenk utradisjonellt og litt anerledes så blir vel dette bra tenker jeg. Finn noen tips inn hos Ruben! Han har jo fanget endel brudepar i linsen i denne sommeren.

Dama her har fridag i dag, godt det å ja, stusle litt hjemme, stereoen på og forberede litt god mat til helgen. Såpe lukta begynner å bre seg, og jeg går venter på at gutta mine skal komme over dørstokken her.

Ute regner det rett ned, og en slipper liksom det lille `stresset` men at en også skulle vært litt utendørs. Håper på en lysere himmel i morgen da!!

Varm klem til deg min venn, kos deg du også. Anne

Unknown sa...

Så artig med fotooppdrag! Skjønner godt at du kjenner det i magen, men du tar jo så flotte bilder så det går sikkert bra :-) Lykke til!!

Monica sa...

Så spennende Arya :)
Dette fikser du - selv om jeg godt skjønner du kjenner det i magen! Men det er jo da det blir best vettu :)
Denne location`en så jo perfekt ut - og de på hotellet er bare å drite 2-0 i :) Kanskje det er en mening med det?!?!
Bildet her ble knallflott - og det er jeg også HELT sikker på at bryllupsbildene dine blir!
Pust med magen, og knips i vei :) Husk for all del å tømme minnekortet.....
LYKKE TIL :)))