mandag 14. september 2009

9. september - gode venner, tross alt

Birk er Tords aller, aller beste venn. Det har de vært siden de traff hverandre første gangen i barnehagen for over 3 år siden. Det har liksom aldri vært noe spørsmål om det. Vennskapet mellom dem, mener jeg. Du er min aller beste venn. Sier Birk. Og du er min besteste venn. Sier Tord. Pompel og Pilt. Sier barnehagen. Og ler. Der Tord er, er Birk. Og der Birk er, er Tord. Og sammen finner de på relativt mange fantestreker. Men det er uskyldinge fantestreker. For de er omsorgsfulle sjeler begge to. Glad i livet. Og glad i hverandre. Og selvfølgelig glad i Selma, som er Birks lillesøster. Tords drøm hadde nok vært å hatt Selma som lillesøster. Og han lar ikke mammaen slippe unna uten å høre at også han trenger en lillesøster. Som Selma, riktignok. Mamma forsøker å forklare at det kan ingen garantere. Så vi låner heller Selma innimellom.

Photobucket

2 kommentarer:

Anne sa...

Ååå så koselig et bilde :-)

Og venner, gode venner det har vi vel behov for alle sammen uansett alder. Viktig det. For min del har nok partneren her blitt min beste venn, og jammen er det sikke godt det også, kan brukes til mangt og meget han sjø...

Men vennskap kan være så mangt i grunn, og i barne og ungdsomsalder er vel dette med venner aller viktigst, så sårbare de barna er, ungdommen, venner er viktigere en noe annet. Men jeg som har en tenring ser at `mønsteret` forandrer seg litt også, dagens kommunikasjonsmuligheter bidrar til at de ikke alltid har den gode fysiske nærheten som vi hadde før i tiden. Det meldes via tlf og msn..., hva er nå det da sier jeg??? må vel være triveligere å gå på besøk hos hverandre vel???
J, de gjør nå det også da, finner på ting utendørs..., men mye skjer ogsp via tasting ja..., ikke så ekelt for oss voksne å følge med da, men... nei, begynner visst å høre til den "ikke forstå" generasjonen jeg også..., bare å innse det faktisk :-))

her øser regnet ned, damen har fridag, og NÅ må jeg bare opp av stolen her, gjøre noe fornuftig... .-))

Klem til deg fra meg. Hils de kjekke gutter da.

drømmefabrikken ♥ sa...

Kjempefint bilde, Gry! Du er knallflink!