søndag 6. september 2009

5. september - Hoppeloppeslott

I min barndom hadde jeg to drømmer som jeg var desperat etter å få oppfylt. Så desperat at jeg faktisk skrev inn til Hjemmets ønskebrønn for å be dem om å hjelpe meg. Dessverre fikk jeg aldri noe svar. Pussig nok...

Den ene drømmen var å få svømme i masse plastikk-kuler, noe som man i dag ser alle barn har muligheten til på sånne 'barnepassesteder'. Altså ikke noe særlig ved den drømmen. Bortsett fra at for 30 år siden så fantes ikke slike steder. Iallefall ikke i Norge. Jeg aner ikke hvor jeg hadde fått min drøm i fra. USA?

Den andre drømmen var å få hoppe fra en stor høyde, og lande på en trampoline a la det som sirkusmanesjene har. Den gangen var det selvfølgelig ikke trampoliner i hver hage bortetter.

Hoppeloppeslott hadde jeg vel aldri sett, ellers er jeg 100 % sikker på at det hadde vært min 3. drøm. Tenk å få hoppe så mye en lystet og maktet, skli nedover bratte sklier for å bli tatt i mot av en myk landing...

Det er bare helt utrolig hvor mye ungenen i dag får oppleve. Lurer på hva de vil si de hadde av drømmer når de engang blir voksne?

Photobucket

4 kommentarer:

Isa sa...

Ja, det er helt klart lettere å holde ting ved like når det er rent og ryddig i utgangspunktet ja:)


For noen artige drømmer du hadde. Lurer på hva barna i dag drømmer om ja.
Jeg kan være litt enig med mamma i at man ikke bør ta med barna på "alt" når de er små, for da har de ikke noe å glede seg til når de blir større.. og det er jo egnetlig et godt poeng.

Anne sa...

Du er en dame laget for litt fart og spenning du :-))

Men utrolig interessantespørsmpl også, de skal jeg undre over i løpet av ettermiddag + spørre noen av de unge kjekkasene i kjelleren her .-)

God søndag til deg.

Anne sa...

He he... når jeg skulle taste inn `løsningsord`under her nå ble det
m e s s i ...., det sier jeg hadde vært noe å hoppet på det... Lionel messi vet du, fotballspilleren...

Bling - our elf on the shelf sa...

Du er en dame helt etter min smak. Spenning i fokus. Tror nok barna i dag har drømmer som er litt ulike de vi hadde. Skal bli spennende å se hva våre barnebarn drømmer om når den tid kommer ;)