fredag 4. september 2009

4. September - Tør, tør ikke

Det er nemlig skummelt å sette seg på tohjulsykkelen. Hittil har vi måttet greid oss med spesialutgavene av tre-hjulingen, men nå har Tord rett og slett blitt for sterk i beina til fortsatt å bruke disse. Den ene har riktignok hatt gir - den har vi satt opp i barnehagen. Det blir adskillig mer sykling der enn hjemme. Men snart er denne også vokst fra.

Da er det tohjulssykkelen som er det neste. Den som storebrødrene Lasse og Olve har hatt. Den som begge lærte seg å sykle på. Turi kom aldri til denne. Hun hoppet faktisk over en størrelse - en finere måte å si at hun ikke lærte å sykle før hun var stor nok til neste sykkel...

Men nå er det altså Tords tur. Og han er spent. Gruelig spent. For selv om den har støttehjul har pappa laget disse til sånn at det plent er umulig å ha begge støttehjulene nedi samtidig. Så i vår familie kjører vi rundt med et støttehjul.

Ikke noe rart at Tord er skeptisk!

Photobucket

4 kommentarer:

Monica sa...

Wow - det er jo klart gutten er kjempespent :)
Støttehjulene pleide vi ha på samme måte til begge våre - og det var veldig effektivt. Enten måtte de sykle på skeive, ellers var det bare å prøve :)
Kjempeflott bilde - det viser jo perfekt hvor spent han faktisk er!
Håper han koser seg på sykkelen :)

Kjekt at du likte leksjonen på Fotomorro - ser den signaturen funket perfekt :)

Anne sa...

God den gutten er, og så flott et bilde, så naturlig og helt sånn hverdagslig, sånnt et øyeblikksbilde en blir skikkelig glad i :-)

Kjøpte meg ny sykkel i dag jeg også, min skjønner du ble sjelt forrige helg, fra garasjen faktisk, så utrolig frekk folk er du, går inn hos folk på den måten, ikke til å tro!! Så i morgen skal jeg på sykkeltur jeg også :-))

Så mitt råd herfra må bli = lås!!!
og jeg tar lærdom fra Tord = hjelm!!!

Varm klem herfra en lørdag kveld.

drømmefabrikken ♥ sa...

Oioi, ikke rart gutten er skeptisk og spent! Det er et stort steg å ta å sykle på to hjul...og et støttehjul. Det er så koselig å følge med på utviklingen hans. Jeg har jo "kjent" han siden jeg kom inn i scrappemiljøet.

Bling - our elf on the shelf sa...

Altså, det er ikke rart han er spent. Det er nok masse på gang i den lille magen kan jeg tenke meg. Tord er en kjempeflott liten gutt, som er i ferd med å bli stor i en fei :))