mandag 12. januar 2009

0112 - Nytt kjøkkenbord

Egentlig så har jeg dårlig samvittighet nå. Veldig dårlig. Jeg har kjøpt meg nytt kjøkkenbord. Og 8 stoler. I eik. Og hadde det enda vært på salg. Men nei da. Salget gjaldt de stolene jeg IKKE ville ha. Men de var dyrere også...

Og jeg har jo kjøkkenbord. Riktignok er det, hm, nå må jeg telle etter... over 30 år? Og stolene som hører til eksisterer ikke lenger. Nå har vi to sett stoler til. Og noen av dem holder på å dette fra hverandre. Men bordet er brukbart fortsatt. Og i eik. Så jeg burde egentlig ikke kjøpt nytt. Men nå er det gjort. Og jeg er kjempefornøyd med det nye. Men kom ikke å tro at det bare var å kjøpe nytt, bære det inn og ta det i bruk! Etter at Leo har slitt seg opp utetrappene med bordet - aner ikke hvor tungt det var, men tungt nok til at det aldeles ikke skal bæres av én - så må vi sette alt sammen. Bordet er greit nok. Men det følger også med 8 stoler. Som alle er flatpakket. Og heretter skal jeg ikke klage på IKEA - de har iallefall tenkt igjennom hvordan møbler skal lettest mulig monteres sammen. Og de har patenter som fungerer. Og bruksanvisning som er forståelig!

Jeg har slitt! Har brukt over halvannen time i dag på 1 - èn - stol!!! Og enda gjorde jeg det galt - skruen som fester det ene bene (selvfølgelig frambenet) dro jeg for hardt til slik at treet på utsiden av foten sprakk. Men nå har jeg funnet det ut. Og nå skal jeg sette i gang med 7 stoler til.

Men så må alt sammen oljes...

Ingen kommentarer: