torsdag 23. juli 2009

23. juli - la det regne!

Fordi jeg har verdens tøffeste og beste regnjakke!!! quote: Turi, 7 år. Som aldeles ikke lar seg skremme av regnet når hun har denne på. Rett nok krever det litt forarbeid av mammaen før regnjakken kommer på, men når den først er på så skyr hun ikke det våte elementet. Og jammen skjønner jeg det - hadde vårt voksne regntøy vært like fargerikt og glad skulle jeg også ha gledet meg over hver eneste regndråpe som datt ned over oss her på vestlandet.

Akkurat i dag tror jeg faktisk ikke engang denne regnjakken hadde holdt stand. Det har regnet. Og regnet. Og regnet. Så har solen skinnet. Deretter et nytt tropisk regnskyll. Faktisk har det kommet så mye ned at vi måtte ut for å sjekke at takrennene faktisk tok unna. Og igjen har min egen handyman vist at han holder mål - alt vannet ble godt ledet unna (over mot naboen... :-). Dessverre har jeg ikke klart å fått noe godt bilde av regnskyllet - det tar tid å rigge opp, og før jeg har fått knipset et brukbart bilde så er regnskyllet over.

Men det kommer nok igjen - nå har vi endelig bestemt oss for å gå ut og gjøre noe - og da antar jeg at regnet starter på'an igjen!

Photobucket

1 kommentar:

Anne sa...

Under paraply min kjære venn :-) ennå bedre da om du har enstor parasoll..., kommer ikke bare til nytte de når det er godvær vet du, også i regnet når det skal takes bilder :-)

Kverna står i hagen ja, i påvente av at den skal ruste helt, litt rustgal vet du..., så jeg hadde nok trivdes i ditt fuktige klima denne dagen...

Fortsatt helt satt ut av dine fine scrapping bilder jeg da, du og du, du er flink frue!!