søndag 9. august 2009

1. august - På Tusenfryd

Jeg elsker karuseller. Jo fortere de går rundt jo bedre er det. Jeg gjorde det i alle fall før. Før jeg fikk unger. Etter at de kom så har liksom ikke karuseller og fornøyelsesparker blitt prioritert. I alle fall ikke slike som er ment for de litt større barna (og voksne ?). Tusenfryd tar hensyn til alle aldersgrupper, har jeg hørt. Jeg har ikke vært der selv på mange år. Men noe må man finne på når man er på ferie. Og spesielt når man har unger med i nesten hele spredningen av aldersgruppen. Så, jeg inviterte med min karusell-hatende lillesøster, lot mannfolkene få slippe unna med maling (noe de ble svært glad for – helt sant) og dro av sted til karusellenes eldorado med en 13-åring, en 7-åring, to 5-åringer, en 3-åring og en 7 mnd gammel baby. Pluss oss to voksne.

Og det ble en fantastisk fin dag. Vel og merke etter at vi hadde mistet Tord ca 5 minutter etter vi hadde passert inngangen. Da måtte jeg ha en alvorsprat med alle-mann-alle og fortelle hvordan vi skulle ha det. Og jeg tror de skjønte det. Tord i alle fall. Han holdt seg godt i nærheten av meg resten av dagen – og ga beskjed når han så noe som han ville utforske nærmere.

Karuseller ble det dessverre mindre av. Kan selvfølgelig skylde på mye kø – ikke helt rettferdig å overlate alle ungene til Vips mens jeg selv nyter livet – men sannheten er mer at jeg tror jeg er ferdig med å snurre rundt. kjenner at jeg ikke gleder meg like mye til kriblingen i magen som jeg gjorde før. Enda et tegn på at jeg begynner å bli gammel...

Ungene derimot, tok det som det gikk an å ta. Og hadde en super dag. Vegard fant til og med en måte å avkjøle seg på – før han fikk lurt mammaen med seg opp i en liten berg-og-dalbane. Vibeke var noe i nærheten av grønn før hun fikk satt bena på fast grunn igjen. Fullt så pinglete er ikke jeg – i alle fall ikke enda...

Photobucket

Ingen kommentarer: