tirsdag 6. april 2010

4. april - vinterens siste sprell?

Påskeferien ble i år som stor sett alle andre år tidligere tilbrakt på hytta i Gudbrandsdalen. Men denne gangen gjorde vi en vri; søstertur med barn. Ingen menn - men med to marsvin på slep...

Hytte uten innlagt vann, 5 barn fra 7 år og nedover. Jeg hadde ikke engang med meg langrennsski - og hadde jeg hatt det hadde jeg ikke fått gått noe på dem likevel. Men vidda ligger der til en annen gang. En annen gang da jeg faktisk har ork, mot og barn som tåler mer enn 200 m på bortoverski før de går lei...

Men det ble lek i snøen - og en demonstrasjon av tidligere tiders 'kasting-av-barn-i-snøen-så-langt-de-kommer' (denne gangen også med voksne...). Forhåpentligvis vinterens siste sprell.

For nå er jeg lei snøen!!!


6 kommentarer:

Dagrun sa...

Det høres gøy og slitsomt ut på en gang. Akkurat sånn verden skal være når en er småbarnsforelder. Flott og morsom collage! :)

Anne sa...

Takk for tipset;

"Sofagris i bytte mot marsvin snarest!! i tvil??? og du kan få sofa med spor av nøtter attpå..."

Tross alt en kjekk tur dere har hatt da, søstertur, og en får nå pleid det forholdet utrolig godt, en har stort behov for det å sjø :-)

Turid Holm Flaa sa...

Da er vi to som er lei snø. Og så godt med en påskeferie der en ikke legger press på seg om å gå på ski bare for å ha gjort det. Klem fra meg

Zizzi Molde sa...

Det er deilig med vinter, selv er jeg en stor beundrer av alle årstider, men kjenner at jeg er lei snø nå....Selv om det ligger en liten meter rundt huset ennå.
Det ser iallefall ut som om dere har kost dere, og det er jo alltid det viktigste :-)

klem !

Charlotte - FO² sa...

Så deilig å ha en hytte å kunne reise til i ferier. flott avslutning på vinteren.
Nå er snøen borte her (endelig), og håper virkelig ikke at det kommer noe mer nå!

Ha en fin dag.

H.Strøm sa...

Herlig bildeserie!