søndag 16. mai 2010

15. mai - On the roll

Da har skater-trenden også inntatt vår familie. Riktignok et par år før jeg hadde forventet - men det var ikke noen tvil. Skateboardet skulle bli hans. Fritt frem i hele ToysRUs - innen for rimelighetens grenser, selvfølgelig - og så velger han skateboard! Ikke vet jeg hvorfor. Har kanskje litt med at storebror Olve rett som det er er ute og forsøker noen triks??

Og skateboardet kom i hus. Og vi måtte avgårde dagen etterpå for å kjøpe beskyttelse. For jeg skjønte fort at her står både håndledd og knær i fare for å bli skadet. Så det var ikke noen bønn - beskyttelse både på hodet, håndledd, albuer og knær må på, uten protester forøvrig. Kult, var alt han sa. Håper bare den attituden holder seg i årene fremover...

Ikke lett å stå på brett for en som i utgangspunktet har litt problemer med balansen. Og nettopp derfor er det så utrolig bra at han selv har funnet ut at dette er noe som er artig. Veldig artig. Selv om mamma ble høylytt ropt etter når brettet fikk en hastighet som overgikk sneglenes marsjfart...




7 kommentarer:

Tara sa...

herlig-herlig-herlig!!!! han er råkul der han "suser" avgårde på brettet sitt:))) litt knall og fall må det jo bli, men jeg ser at mor har sørget for optimal beskyttelse;)))
ha en flott 17.mai feiring...
klem fra oss innesittere;)

Anne sa...

Oj oj, stakkar rumpa :-) og ja, hils og si jeg har vært der jeg også!! Nye rollerblades i en alder av 40... sukk... det bare måtte bli noen knall og fall, men bare man vil nok... så faller det meste på plass etterhvert. Uansett, dette er godt for trenng av balanse, glede, utfordring og behandling, alt i ett, supert det da.

Her er vårens bloggtur nå unnagjort,og en har det jo så kjekt at en vil nødig sløse bort tid emd soving, så i dag skal nå vel jeg gispe meg gjennom et 17. mai tog :-)

Overskyet, grått og fare for regn. Hadde sola skint hadde det blitt hulderbunad i form av Bergansbukser på et svaberg, men må vel ut en tur å se på feiringen her når værgudene ikke er helt på vår side. Bunaden henger fortsatt på loftet, så får vel finne en nødløsning i et skap :-)

Ha en superkjekk dag du også, med dem du er glad i. Hipp hipp hurra!! hilsen Anne

Lykkeliten Studio sa...

Så bra!!! Det er det som er så fasinerende med barna, dei søker heile tida utfordringer for å kunne utvikle seg best mulig! Ser det så godt med Tuva vår også, som har sine utfordringer også motorisk... ho søker heile tida nye steder og går gjerne den "stien" som er aller mest utfordrande ;) Gull å sjå guten din i full action!! :) ha ein fin 17.mai :)

Heidi Merethe Klingsheim sa...

SÅ herlig å se Tord i full sving, han er jammen tøff! Godt med skikkelig beskyttelse for knall og fall!
Herige bilder som alltid! :)

Fru Fly * Heidi sa...

For en tøffing (ja, selv om han roper på mamma, er han det når han setter i gang med noe sånt). Jeg var forresten en ivrig skater i et par år, dropper fra ramper og sånn...hihi.. Det var tider det:) Kjekt å høre at dere har hatt en fin dag i dag, gleder meg til å se bilder!:) Klem H

Dagrun sa...

Å så flink. Skikkelig konsentrert, og så fin bildeserie. Jeg har balanse lik null selv, så jeg kunne aldri stått på noe sånt og imponeres oppriktig over de som tør;)

Bente bm-foto sa...

Blir helt rørt jeg.. Han er en tøffing gutten din;)
Håper det er lenge til at sikkerhetsutstyr ikke er kult lenger..